.: Adottsághasználók a Bagolyvárosban

Kötet címe: Talpig feketében
Író: Gabriella Eld
Sorozat neve: Legendák a Bagolyvárosból #1
Kiadó: Főnix Könyvműhely
Kiadás éve: 2018

Mit tennél, ha egy megbilincselt idegen zuhanna be a tizenötödik emeleten lévő lakásod ablakán, amikor te éppen egy tönkrement öngyújtóba próbálsz meg életet lehelni? Alaska Jones-szal épp ez történik a kötet legelején; Igor Blankenschwaft-tal így hozza össze a sors, és ekkor még egyikük sem sejti, hogy hamarosan egy terrortámadást kell majd közösen elhárítaniuk, ami emberek százaival végezne a városukban.

A Könyvfesztiválon kaptam egy nyalókát - aminek finom, erdei gyümölcsös íze volt - a Főnix Könyvműhely standjánál való vásárlásom után, amihez a kiadó könyveire beváltható kuponok jártak. Mázlim volt, és sikerült egy 50%-os kedvezményt biztosítót kifognom, így a májusban tőlük vásárolt köteteim közé a Talpig feketébent vettem be elsőnek. :) Elég régóta gondolkodtam már rajta, hogy belekezdek valamelyik Gabriella Eld regénybe - ebbe például már a tavalyi Könyvhét óta -, és most végre eljött erre a megfelelő idő.

A borító figyelemfelkeltő a neont idéző színvilágával és a szokatlan, kissé ijesztő oni maszkkal. (Mint később kiderült, ennek is van jelentősége a történetben. Az ilyen apróságokat imádom.)
Ahogy kézbe vettem a kötetet, a vékonysága épp azt sugallta, hogy kezdjek bele bátran, mert nem fog tőle leszakadni a kezem. De hiába a kicsiny gerincméret, elég sok történés van a lapok között.
Az oldalak gyorsan fogytak, és a terjedelme miatt akár egy délután alatt is kivégezhető. Az információmennyiség miatt én azonban jobban szeretem kisebb falatokban elfogyasztani az olvasmányaimat, így ez az élmény nekem három napig tartott. Megérte, mert így legalább tudtam közben rajta gondolkodni is.

A helyszínt és a felépített világot érdekesnek találtam. Igazi modern, nagyvárosi a környezet. Jó volt arra is megkapni a választ, hogy miért Bagolyvárosnak hívják az egész helyet. Szerintem nagyon találó, de nem lövöm le itt a poént. ;)

A főbb karaktereket egészen megszerettem, szerencsére egyiküknél sem éreztem azt, hogy idegesítettek volna. A történetben összesen három szemszögön keresztül, E/1-ben figyelhetjük meg az eseményeket, bár főleg a két főszereplő, Alaska és Igor részei dominálnak. Mindkettejük valós személyeknek érződtek, jó volt közöttük az összhang, és a képességeiket is érdekesnek találtam. Ebben a könyvben ugyanis Adottsághasználók járkálnak az egyszerű emberek között - természetesen igyekeznek eltitkolni a különlegességüket, nehogy az irányukba ellenséges kormányzat, az Impérium elvigye őket.
Az a karakter viszont, aki a legnagyobb hatást gyakorolta rám, Kasja volt, Igor nővére. Ő egy igazi belevaló csaj. Elsőre kissé tartottam tőle, mivel a fejét kopaszra borotválta, és alapvetően imádom az emberek kobakján a hajkoronát, de végül az előítéletem teljesen eltűnt, és már vártam a vele való párbeszédeket és történéseket. Számos jó tulajdonsága van ennek a lánynak, például képes tüntetni a nők jogaiért és az elnyomásuk ellen. A testvérével való viszonya is megmosolyogtató volt; néha meg tudták volna fojtani egymást egy kanál vízben, de valójában akár a tűzbe is hajlandóak lettek volna menni a másikért.

Aki szereti az olyan regényeket, ahol a diktatórikus hatalom ellen harcolnak a fiatalok, annak a Talpig feketében mindenképp megér egy próbát. Ehhez még hozzáadódnak a különleges képességek, amiktől igazán érdekes lesz a hangulat. Az események csak úgy pörögnek, és még néhány meglepő fordulatot is tartogat magában a történetszál. Az írói stílus remek, igazán szerethetőek és kemények a karakterek. :) Aki esetleg tart a hazai szerzőktől származó művektől, annak is ajánlom ezt a könyvet, mivel a szereplők nevei nem az országunkból valók, így ez biztosan nem lenne furcsa, és minőségi munkával lehet találkozni az oldalakon.

Végezetül csak annyit jegyeznék még meg, hogy ez volt az első könyvem az írónőtől, de biztos vagyok benne, hogy nem az utolsó. A Könyvhéten sikerült beszereznem az akkor frissen megjelent folytatást, illetve még Gabival is sikerült aláíratnom mind a két példányomat. *.*
A második részben kíváncsi leszek az új karakterekre, az itteni utolsó fejezetben bemutatott Gen Jenre, aki egy elfuserált k-pop idolra hajaz, illetve a beharangozott srácra, Cadie-re is. Sok lehetőséget érzek még ebben a történetben. :)

Értékelésem:

Ha hazai olvasmányt kerestek, akkor bátran vegyétek a kezetekbe ezt a könyvet! ;)
Lindsay

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése